شاید بعضی از شما،در بعضی مواقع به سمت تنهایی

 کشیده میشوید و فکر میکنید که در آن مواقع 

تنهایی را بیشتر از هر چیزی دوست دارید و

 یا افراد خاصی از شما،در اکثر مواقع ،نسبت

 به تنهایی علاقه خاصی نشان میدهد و اکثر اوقات

 تنهایی را نسبت به اجتماع یا شلوغی ترجیح میدهد.

در مقابل عده ای از شما هم هستید که تنها هستید و یا احساس تنهایی میکنید و این تنهایی شمارا افسرده کرده است و احساس میکنید که باید خود را از ان بیرون بکشید،ولی هر چه بیشتر پیش میروید،بیشتر غرق تنهایی میشوید ،زیرا هیچ نقطه ای پیدانمیکنیدد که خود را از تنهایی بیرون بیاورید.با توجه به متفاوت بودن این دو موضوع میخواهیم تفاوت و رابطه این دو موضوع را مورد بررسی قرار دهیم.



تفاوت و رابطه تنهایی تدریجی و میل به تنها بودن:

گرچه عوامل محیطی بدون شک نقش مهم‌تری دارند، اما یک پژوهش جدید که روی بیش از ۱۰ هزار نفر انجام شده، نشان می‌دهد که تنهایی می‌تواند تا حدی ارثی باشد.

تنهایی به انواع و اقسام مشکلات فیزیکی و ذهنی منجر می‌شود و عامل مهمی در مرگ‌های زود هنگام است، به همین دلیل دانشمندان می‌خواهند درباره منشا آن بیشتر بفهمند تا ما بتوانیم در پیشگیری از آن بهتر عمل کنیم. این تیم به طور خاص می‌خواست بداند که آیا ژنتیک می‌تواند یکی از عوامل موثر در تنهایی باشد یا خیر.

محققان به دقت یکی از پژوهش‌های بهداشت و سلامت در آمریکا را مطالعه کردند. این پژوهش روی ۱۰۷۶۰ فرد ۵۰ ساله و بیشتر انجام شد. آنها به دنبال ارتباطی بین ژنتیک و تنهایی می‌گشتند.

محققان بر مبنای آن داده‌ها، برآورد کردند که بین ۱۴ تا ۲۷ درصد خطر تنهایی در طول عمر می‌تواند ژنتیکی باشد. این تیم همچنین DNA شرکت‌کنندگان را هم مقایسه کرد تا به دنبال هر گونه رابطه‌ای بین احساس تنهایی و بعضی از موارد ژنتیکی بگردد.

آبراهام پالمر از دانشگاه کالیفرنیا و تیمش حالا به این فرضیه رسیده‌اند که تنهایی می‌تواند یک سیستم هشدار بیولوژیکی باشد. وقتی ما به اندازه‌ی کافی تعاملات اجتماعی مورد نیازمان را در زندگی دریافت نمی‌کنیم، این زنگ اخطار در بدن‌مان به ما هشدار می‌دهد.

هنوز در این زمینه باید تحقیقات بیشتری انجام شود. اما این پژوهش به مجموعه شواهدی اضافه شده که نشان می‌دهند بعضی از ما به طور مادرزادی گرایش بیشتری به احساس تنهایی داریم.

از طرفی دیگر موارد اجتماعی و شرایط خاصی منجر شده تا شما به طور ناخواسته مدتی را در تنهایی سپری کنید و شما در ان شرایط احساس افسردگی شدیدی میکنید.

از طرفی دیگر افرادی که تنهایی را به طور طبیعی به شلوغی و اجتماعی بودن ترجیح میدهند افرادی هستند که ترس از اجتماعی شدن دارند و یا از قرار گرفتن در اجتماع حراس دارند و یا با خود میگویند علل تنهایی من تحمیل از جانب  اطرافیان است،و یا به طور کلی احساس میکنند که از شلوغی بیزارند.

در این میان،این ساختار ها،این واکنش ها نسبت به اجتماع و اطرافیان بر میگردد به همان ریشه تنهایی و افسردگی که در مبحث اول توضیح داده شد.

برای مثال شما شخصی هستید که ادعا میکنید که تنهایی را به دنیای بیرون ترجیح میدهید و یا تنهایی،تنها چاره شماست.

چرا شما این فکر را نسبت به خود پیدا کرده اید؟

زیرا شما در اولین تنهایی خود که بر میگردد به زمانی که شما برای اولین بار احساس کردید که شما درون اجتماع دیده نمیشوید و یا شرایطی پیش امده که شمارا درون تنهایی غرق کرده و سعی میکنید خود را از آن آزاد کنید.

مدتی می‌گذرد و این واقع را فراموش میکنید اما در زندگی تدریجی این مشکل بارها و بارها تکرار میشود و شما دچار افسردگی شدیدی میشوید و هیچ چاره ای برای خود نمی یابید.

با گذشت زمان افسردگی شما به فراموشی سپرده خواهد شد و شما وارد این «بعد» از خودتان میشوید که با تنهایی کنار امده و از آن،در بیشتر اوقات زندگی خود استفاده میکنید.حتی این امر باعث فراموشکاری شده و شما در اکثر اوقات با مشکل فراموشی مواجه میشوید.

پس میبینید آنچه شما فکر میکردید،که شما از ابتدا میل به تنها بودن داشتید،رابطه ای با اینکه شما هم نیاز به اجتماع اطرافتان داشتید ، دارد.

درست است که تنها بودن گاهی برای استراحت دادن به روح لازم است،اما سعی کنید درون آن قرار نگیرید که تنهایی شبیه به باتلاقیست که شمارا در گذر زمان بدون انکه حس کنید فرو میکشد.

تنهایی مشکلی است که اکثر ماها دچار آن شده ایم.ولی با این همه تعریف برای من سوالی پیش امده که چه چیزی میتواند در ما دگرگونی ایجاد کند تا خود را راضی کنیم که وارد اجتماع شویم و شرایط خود را با این حساب که خود ما دارد مارا وادار به دور شدن از اجتماع میکند تغیر بدهیم.

آیا کسی راه حلی برای آن دارد؟

آیا شما فکر میکنید بتوانید با آن کنار بیایید؟

لطفا نظرات خودتونو مطرح کنید.

...



 لطفا نظر فراموش نشه!!!



سلام:شما هم میتوایید مطلب یا داستان و یا رمان و یا هر چیز دیگه ای که دارید را با ما در میان بگذارید تا با مشخصات دلخواه شما  از جمله نام و یا لقب ،وب سایت ،سایت،وبلاگ،و غیره،به عنوان یک مطلب افزوده شود.مطالب ،هیچ گونه قصد سواستفاده ای نخواهند داشت.جهت اطلاع تمامی عزیزان،هر گونه کپی برداری از مطالبی که این تذکر را دارند پیگرد دارد.از شما خواهش مندیم قبل از کپی برداری اطلاع داده شود تا در این خصوص همکاری شود.از توجه شما بسیار سپاس گذاریم.TmDFive



منبع:وبلاگ TmDFive